האם קיבלתי מייל זדוני? כל השיטות לאיתור ניסיונות פריצה

שתף חברים

Facebook
Twitter
LinkedIn

עידן החיבוריות הביא בשורה מרגשת למגזר העסקי. חברות בכל תחומי התעשייה נהנות היום מכלים המאפשרים להן להתנהל ביעילות אופטימלית, להעניק מענה מהיר וזמין יותר ללקוחות ולשתף נתונים עם כלל המחלקות בעסק מכל נקודה בעולם. עם זאת, רק לעתים רחוקות אנו מעלים על דעתנו כמה עיניים זדוניות עשויות להיות פקוחות על הפעילות העסקית שלנו.

ערנות הצוות שלך היא המפתח

פשעי הסייבר נמצאים כיום בעלייה מבהילה ומסבים נזקים בשווי עשרות מיליארדי דולרים לחברות מכל הגדלים ובכל רחבי העולם. עם זאת, החלק המטריד ביותר בתופעה הזו הוא שהזמן הממוצע לאתר הפרת אבטחה במערכות הסייבר הוא 7 חודשים. ככל שיעמדו לרשות העסק שלך כלים יעילים יותר לזהות ניסיונות פריצה, כך יעלו הסיכויים להגן על הנתונים שלך. אספנו כמה שיטות שיסייעו לך במשימה החשובה הזו.

לא למסור נתונים רגישים

מתקפות הסייבר הנפוצות ביותר הן מסוג דיוג ("פישינג") והנדסה חברתית. מדובר במערך של מניפולציות והטעיות שמבצעים האקרים על מנת לאסוף נתונים אישיים ממשתמשים. לעתים זו עשויה להיות פנייה פיקטיבית מחברת האשראי, מהמשטרה או אפילו מחבר שמבקש את עזרתך. לכן, חשוב להכשיר את העובדים לגלות חשד בפני כל פניה מסוג זה, בעיקר על מחשבים הקשורים לעבודה. ככל שנעשתה פניה כזו, אין בשום פנים ואופן למסור את הפרטים באמצעי דיגיטלי. יש לפנות אל הגורם טלפונית ולברר כי אכן מדובר בבקשה אותנטית.

לפקוח עיניים מפני תוכנות כופר

בשנים האחרונות, ראינו עלייה דרמטית בשימוש בתוכנות כופר המועברות באמצעות הודעות דוא"ל. לרוב, יישלחו הודעות עם קובץ מצורף. עם פתיחת הקובץ, יתחיל תהליך שלא ניתן יהיה עוד לעצור בו כל הקבצים במאגר הנתונים שלך יקודדו והגישה אליהם תאבד. לאחר מכן תופיע הודעה שתכריז כי על מנת לפתוח את הקידוד ולקבל בחזרה את הגישה לנתוניך, יש לשלם כופר. כדי להימנע מהאירוע ההרסני הזה, חשוב להקפיד על מספר נקודות:

  • בשום פנים ואופן אין לפתוח הודעות דוא"ל ממשתמשים זרים, בעיקר כאלו עם קבצים מצורפים. לעתים קרובות האקרים עשויים לעשות שימוש בכתובות כמעט זהות לאנשי קשר מוכרים שאנו יוצרים איתם קשר יום-יומי. חשוב שנפקח עין ונשים לב להבדלים הקטנים.
  • קבצים הנושאים שמות של סיומות קובץ כמו zip, או PDF.exe הם חשודים מיידיים.
  • והחשוב ביותר – בשום פנים ואופן אין לשלם את הכופר! אין כל הבטחה כי הקבצים ישוחררו והדבר רק יעודד את העבריינים להמשיך.

גיבוי לפני הכול

יש להקפיד על גיבוי הנתונים לעתים קרובות ולנתק באופן מידי כל מדיה חיצונית לאחר סיום הגיבוי. נתונים מגובים הם הכלי החשוב ביותר שלך להתאוששות לאחר אירועי אבטחה וחשוב לשמור עליהם היטב ולגבות במועדים קבועים.

כדי להבטיח שעומדים לרשותך הכלים היעילים ביותר למאבק באיומי הסייבר, חשוב לפנות לאנשי מקצוע שיסייעו לך לערוך סקר סיכונים ולהכין את העסק לכל תרחיש.

פתיחת קריאת תמיכה
למוצרי סיסקו ולינקסיס

פרטי הלקוח
פרטי המוצר
פרטים נוספים
דילוג לתוכן